Priser inkl. moms

Köpvillkor & Leveranstid

nu1

Info. om leveranstider.

Efter en lagd order packas ditt paket oftast inom 1-3 arbetsdagar.

Större varor som kryddhyllor, tallrikshyllor, småmöbler mm. kan ta ngt. längre tid.

Paketen skickas med DHL

Avvikelser kan förekomma med små paket, dom kan ev. postas beroende på stl.

English version is available at the bottom of this column.

1. Allmänna villkor

Storuman Blomstergård AB tillämpar Konsumentköpslagen http://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/konsumentkoplagen/ som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

Läs noga igenom våra köpvillkor för att du ska känna att du gör ett säkert köp.

2. Beställning

Beställning av Storuman Blomstergård ABs produkter kan göras via www.HannaKaffepanna.se, e-post. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Har du ej fått en orderbekräftelse efter lagd order kontakta gärna oss för mer info.

Beställning är bindande från www.HannaKaffepanna.se

Har du som kund lagt en order och den blivit sänd eller behandlad så kommer vi ej kunna makulera denna order.

Det är då kundens ansvar att betala en reurfrakt tillbaka till oss på varan.

OBS detta gäller ej beställningsvaror, dom ordrana är bindande. 

Vi meddelar noga i kategorierna, vad som gäller vid beställningsvaror.

Sänd varan direkt från ÅF. lager måste vi lämna ut kontaktuppgifter så transportbolaget kan kontakta dig som kund för avlastning av vara.

Dock lämnar vi aldrig ut personnr. eller annat som rör din order.

Det vi lämnar ut ät lev.adress och telefonnr. + namn.

Storumans Blomstergård AB (HannaKaffepanna) förbehåller sig rätten att neka kund köp även under en pågående affär om parterna ej kommer överens. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart, läs texten ovan.

Har du frågor kring en produkt, mått/produktinfo./leveranstid som ej framkommer på hemsidan, kontakta oss gärna så får du reda på mer info. 

Tänk på att alla ordrar är bindande. Var därför säker på din beställning innan du lägger den.

Vid mottagning av större gods kontrollera alltid förpackningen utvändigt för ev stötmärken eller hål el dyl. tillsammans med fraktbolaget. Skada vid frakt som orsakats av fraktbolag står ej HannaKaffepanna för.

Men vi försöker alltid hjälpa våran kund så gott det går med reklamationer och dyl.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Stensele Blomstergård AB (HannaKaffepanna) inom 24 timmar efter att du erhållit information om restnoteringen och av boka den.

Viktigt ang. beställningsvaror.

Eftersom en beställningsvara specialsbeställs till dig efter du lagt och granskat din order, så går det ej att ångra ett sånt köp. Vi kommer ej godkänna en retur såvida inte varan är trasig / fel färg etc.

Kryddhyllorna som finns att köpa i vår shop och är en beställningsvara tillverkas efter lagd order.

Även alla våra möbler är beställningsvaror och går ej att ångra detta köp.

Är du osäker på varan så hänvisar vi till en annan webshop eller en livebutik för bättre villkor om du tror att du ev. måste skicka tillbaka varan.

Är du osäker på en vara så mejla gärna oss om fler bilder, frågor mm. 

Vi följer distanshandelsavtalet gällande varor i lager och kunden har 14 dagar så vida det inte är en specialbeställning (anpassad för kund eller beställningsvara)

Företaget måste informera dig om din ångerrätt för att ångerfristen ska påbörjas. Om du inte har fått tillräcklig information räknas ångerfristen från den dag du får informationen. För att ångerfristen ska påbörjas måste företaget informera dig om: Om det finns ångerrätt Hur lång ångerfristen är Hur du går tillväga för att ångra dig Att det finns ett standardformulär du kan använda när du ångrar dig och var du hittar detta formulär Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller Resor och boenden, till exempel flygbiljetter och hotellnätter. Varor som snabbt kan försämras, till exempel livsmedel. Fritidsaktiviteter som utförs på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod, till exempel kulturevent och fotbollsmatcher. Lösnummer av en tidning eller tidskrift. Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål.

Vi reserverar oss för valutaförändringar/ feltryck/felskrivningar/stavfel som kan ändra produktbeskrivnigen. Vi skickar alltid nya varor/ alt. likvärdig vara om ett fel uppstår på våran bekostand för att rätta till felleverans/fel vara/om vi själva tillfogat felet pga. detta.

Vi informerar våra kunder ang. detta i våra texter när man beställer en produkt.

Vill du fråga oss om en vara eller annan info. så ring tele 0768259111.

Vi svarar i mån av tid i telefon.

Men mejla oss gärna på blomstergarden@hotmail.com

Svar oftast samma dag.

Vi svarar ej på sms. mejla oss om du vill skriva ist. för att ringa.

3. Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Stensele Blomstergård AB (HannaKaffepanna) reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. fakturaavgift tillkommer. (klarnas avtal)

4. Betalning

Faktura

Du kan även välja att handla mot faktura.. Fakturaavgift  tillkommer. (här kommer klarnas betalinformation att gälla) eftersom det endast går att betala med faktura via dom)

KLARNA Villkor:När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

En aviavgift om 0 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om samt dröjsmålsränta om 24%. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

KLARNA konto:

5. Betalning

5.1 Klarna skickar varje månad ut en kontofaktura till Kontohavaren. Av denna

framgår föregående periods kontoskuld, gjorda inköp, inbetalningar under

perioden, den kreditränta och de avgifter som tillkommit för perioden samt det

belopp som Kontohavaren ska betala och vid vilket datum betalningen ska vara

Klarna tillhanda. Av kontofakturan framgår beloppet som ska betalas för fullföljande

av en eventuellt valda kampanjvillkor (”Betala enligt villkor”), men även

minimibeloppet som ska betalas enligt baskontovillkoren (”Betala lägst”).

Kontohavaren kan när som helst och utan kostnad få en betalplan i enighet med 16

§ Konsumentkreditlagen.

5.2 Skulden minskar bara genom betalningar till Klarna och påverkas inte av

överenskommelser med butiken i efterhand. För det fall köparen framställer

reklamationer eller annat ersättningsanspråk som grundar sig på den vara eller

tjänst som är betald med Klarna bör kontohavaren i första hand vända sig direkt till

försäljningsstället. Klarna ansvarar dock enligt 29 § konsumentkreditlagen

Läs mer om Klarnas konto och faktura köp på www.Klarna.se

eller läs mer via direktlänkarna nedför:

https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/25241/sv_se/account https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/25241/sv_se/invoice?fee=0

Vi ber dig uppge Faktura nr. vid betalning. Om försenad/utebliven betalning påläggs du en dröjsmålsränta enligt klarnas avtal)

Kortbetalning

Vi accepterar Visa och Mastercard. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till dibs betalväxel.

OBS. Vi betalat tillbaka pengar till kund inom 3-5 arbetsdagar, detta även om en vara står att den finns i lager men ev. är slut pga. lagersaldot misstämmer mm.

5. Leveranstid

Vi ligger i Västerbottens inland och har inte upphämtning av gods varje dag. Normal leveranstid är 3-7 arbetsdagar efter lagd order. Vi sänder dom flesta gods med DHL som har en leveranstid från oss till kund på ca 4-5 dagar (gäller endast vardagar ej helger inräknat)Paket skickas från Storuman- Lycksele-Umeå och sedan vidare till kunden. När paketet passerat terminalen i Umeå är godset spårbart. Avvikelser kan förekomma vid beställningsvaror. I sådana fall kontaktar vi kunden.Vid en del tillfällen skickas en vara i två delar, detta oftast pga. säkerhet eller stor volym, beroende på tidsmöjlighet kan dessa paket hamna på olika sändningsdagar. Men oftast samma vecka. (beroende på vilken veckodag ordern behandlas, samt tid på dagen) Stensele Blomstergård AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. Vi försöker alltid skicka ditt paket inom 48 timmar efter lagd order (gäller arbetsdagar ej helger & röda dagar)

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig om vi får vetskap om att ordern är försenad (detta om det gäller försening vid fraktbolag)

Är ordern försenad hos oss på vårt lager så mejlar vi dig som kund.

Vi godtar ej en sen leverans som skäl till att häva en order/få den returnerad gratis eller ej hämta ut ditt paket, vi kan inte styra över godstrafikens tider. Dock kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.Skälig tid ca 3 veckor utöver ordinarie leveranstid, efter det så kan köpet hävas hos oss. Detta gäller om en vara är planerad att skickas inom 3-4 dagar, OBS detta gäller ej beställningsvaror. (läs info. om beställningsvaror.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Stensele Blomstergård AB (Hannakaffepanna)förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Om en vara är slut i lager/beställningsvara/ersatt med en likvärdig vara mm. återkopplar vi alltid via ett mejl eller /telefonsamtal. 

Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte, men kan makulera ordern om felet ligger hos oss.

Har vi meddelad dig som kund ang. en restnoterad vara, och du som kund ej meddelad oss om tex. att du ångrat dig etc. på ett sätt som följer köpvillkoren, kan du retunera varan som blivit sänd, men du som kund står för retufrakten.

7. Frakten och fraktgods

Frakt om 59kr (ink moms) tillkommer på alla beställningar under 600:- Fri frakt över 600:- inom Sverige.

Utomlands se prislista i shopen.

Godset kan delas upp i olika kollin för att inte skada annat gods.

Vi sänder alla paket till DHL ombud i det området ditt postnr. är angivet.

Vill du ha ett specifikt ställe måste du vid lagd order meddela oss om detta. Samt att vi kan levera dit.

Om vi garanterar en viss leveranstid så som vid vissa fall av beställningsvaror, högtider mm. så är det vår leveranstid från lagret vi kan garantera, ej transportsträckan efter DHL hämtat godset så som förseningar hos dom etc. 

Öland & Gotland samt utomland läggs frakt läggas på. Ring för mer info.

8. Garanti

Kunden står för fraktkostnad till serviceverkstad samt ordnar med garantier mm. efter ett köp är genomfört. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

9. Öppet Köp /Ångerrätt

Stensele Blomstergård AB (HannaKaffepanna) tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Kunden står alltid för returkostnaden. Lä mer om hur du returnerar under Returer. 

Obs dom 14 dagarna räknas från den dagen du löst ut ditt paket.

Varan måste vara i obruten orginalfp. och får ej heller blivit använd. Återbetalning av frakt är då 59kr om värdet på varan understiger 600kr som är frakfri gräns. Utandbetalningar får alltså bara en återbetalning på varan samt frakt 59kr.

OBS gäller ej förbeställda möbler eftersom dom köpen är bindande och har ej någon returrätt.

OBS detta gäller ej rea-varor, detta är även textat tydligt vid våran REA-kategori.

Varan skall returneras i oförändart skick och i samma uförande som en ny vara, gäller även lukt (kan ej lukta rök mm) Vi godkänner ej en retur av en bryten förpckning, eller en vara kunden själv haft sönder.

Retur ska alltid ske i originalemaballaget. Stensele Blomstergård AB (HannaKaffepanna) förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, ej vara i samma skick som en nya vara, exempelvis bruksanvisning, sönder förpackning mm-

RETURER

Kunden står själv för alla returkostnader.

Kontakta oss alltid innan du skickar tillbaka produkten, vi tar ej emot paket eller hämtar ut paket som vi ej blivit meddelade om innan dom returneras.

Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar inom ca 1-3 arbetsdagar.

Sänd godset helst så det är spårbart, eftrsom vi inte ansvar för kundens returer.

Försvinner en retur från kunden som ska tillbaka till oss ansvar vi ej för detta.

Är godset spårbart sänd även sändningsnummer till oss så minimeras risken för att paketet ej hämtas ut.

Vi tar ej emot paket om kunden ej kontaktat oss först, då åker dom tillbaka i retur och du som kund måste betala returfrakten igen.

Paket som inte är sänd som spårbart ansvar vi ej för, vi ansvarar ej heller för returer som går sönder i frakten, det är du som kund och ditt transportbolag som måste lösa det.

10. Reklamation

Det viktigaste i vår text om reklamation är detta: (läse mer detaljerat i texten nedanför)

1. När du upptäckt ett tex.ett fel/ej nöjd/passar inte storleksmässigt mm.

hör av dig till oss omg. så kan vi snabbt hjälpa dig med en ev. reklamation/retur mm.

Glöm ej foto, fotot ska visa vad som är fel/trasigt.

Läs mer här ang returer:

Går det för lång tid kan ej reklamationen gå igen om varan blivit skadad i transporten.

2. Är varan trasig så måste du som kund följa listan med vilken info./bilder vi behöver för att kunna fullfölja en reklamtion. Listan finns längre ner i denna text. Detta måste ske så snart som det är möjligt för att reklamationen ska kunna gå igenom för trasig gods.

Reklamationen för ett trasigt gods bör ske inom 7 dagar för att vi ska kunna reklamera godset till dig, annars blir reklamationen ogiltig.

3. Ska varan returneras till oss av att du ångrat ditt köp bör det göras inom 8-12 arbetsdagar.

samt att du kontaktar oss via mejl för info. om en väntade retur. Läs mer om returer högre upp i listan.

Kunden står för returkostnaden.

Behåller du varan men upptäcker produktionsfel på varan och vill därmed reklamera varan så följer vi riktilinjerna hos Konsumnetverket läs mer här: 

Obs är varan trasig från frakten kontakta oss så snart det går, max inom 7 dagar.

annars kan vi ej stå för en reklamation.

Vi reserverar oss för valutaförändringar/ feltryck/felskrivningar/stavfel som kan ändra produktbeskrivnigen. Vi skickar alltid nya varor/ alt. likvärdig vara om ett fel uppstår på våran bekostand för att rätta till felleverans/fel vara/om vi själva tillfogat felet pga. detta.

Glöm ej att om ett ej uthämtat paket innehållande en beställningsvara, måste du som kund köpa en ny frakt av oss. 149kr/kolli inom 30 dagar, annars behåller vi varan men köpvilkoren gäller även här gällande beställningsvaror.

www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt.

Läs mer om reklamtioner här:

Storuman Blomstergård AB (AlexKaffepanna) tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Dock är beställningsvaror ej returnerbara förrutom om uppenbara fel mm. finns på dom. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till Posten direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Storuman Blomstergård AB (AlexKaffepanna) och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till alexander@live.se för att informera om reklamationen. Vid beställningsvaror är det omständigheten som bestämmer vilken reklamation som gäller. tar du ut ett paket (eller tar emot) som har synliga fel tex. hål, tryckskador mm. utan att reklamera direkt till transportör/utlämningsställe gäller ej en vanlig reklamation, läs mer i texten ovanför.

Vi kommer ej godkänna reklamationer där en skadan är ca:1-3 mm diam

eller tunna streck + liknande små skönhetsfel.

såvida det är är en skada i glas. I glas tar vi emot alla reklamationer där glaset är trasigt.

OBS plocka aldrig ut eller ta emot ett trasigt emballage från ett ombud, låt paketet gå i retur

med korrekta returmetoder från ombudet. (ej uthämtat gods är ej giltigt)

Informera alltid oss vid reklamation.

Vi tar ej emot reklamationer pga att kunden ej är nöjd med nyanser mm.

då får du som kund själv betala returfrakten. (obs gäller ej beställningsvaror)

OBS! Vi behöver kort på ev. trasig vara mm. inom 1 -3 arbetsdagar from. du fått varan för att reklamationen ska gå igenom.

Vi följer distanshandelsavtalet gällande varor i lager och kunden har 14 dagar så vida det inte är en specialbeställning (anpassad för kund eller beställningsvara) Företaget måste informera dig om din ångerrätt för att ångerfristen ska påbörjas. Om du inte har fått tillräcklig information räknas ångerfristen från den dag du får informationen. För att ångerfristen ska påbörjas måste företaget informera dig om: Om det finns ångerrätt Hur lång ångerfristen är Hur du går tillväga för att ångra dig Att det finns ett standardformulär du kan använda när du ångrar dig och var du hittar detta formulär Exempel på varor och tjänster där ångerrätten inte gäller Resor och boenden, till exempel flygbiljetter och hotellnätter. Varor som snabbt kan försämras, till exempel livsmedel. Fritidsaktiviteter som utförs på en bestämd dag eller under en bestämd tidsperiod, till exempel kulturevent och fotbollsmatcher. Lösnummer av en tidning eller tidskrift. Varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål

TRANSPORTSKADA Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart reklamera detta till utlämningsstället skriftligen eller skriftligen på kvittenslapp av chaufför. Ni skall då inte ta emot paketet!!

Varor som beskrivs som gammaldags, nött, patina etc. gäller då ej skador 1-3 mm utan det gäller tex. vita släta underlag som är synligt att det verkligen är en skada som uppstått av antingen leverantör, frakten.

Foton/Bilder. Detta gäller för att din reklamation ska gå igenom, läs igenom kolla att du fått med all info. innan du kontaktar oss via mejl: blomstergarden@hotmail.com

Adresskortet på godset. hela fältet inkl. kollinr ska vara läsbart

Ordersedeln. har du fått en elektronisk ska den skrivas ut och fotas.

Yttre samt inre emballage, 3-5 bilder.

Godset i sin helhet,samt mindre bilder som visar skadan tydligt. 4-5 bilder.

Samt hur godset var packat när du mottog/öpnnade kartongen inkl inre emballage.2-3 bilder

Info. om hur du ska fotografera/reklamara i texten ovanför är från transportboagets inrådan.

Följs ej denna lista kan en reklamation ej göras.

LEVERANSFÖRSENINGAR

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi informerar om försenade leveranser som överskrider +1-2v.

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala 500kr i avgift.

Tänk på att tiden på Posten har förkortats till 10 dagar!

Outlösta paket debiteras för närvarande

500kr 0-3kg i avgift.

4-10kg debiteras 700kr i avgift.

10-15kg deiberas 1000kr i avgift.

16-20kg debiteras 1500kr i avgift.

15kg debteras med 2000kr i avgift. 

Beställningsvaror kan ej returneras.

Sänds en ogiltig retur tillbaka till oss behåller vi varan tills kunden köpt en ny frakt av oss, inga återbetalningar görs till kunden om returen är sänd ogiltigt innan affären är löst.

Obs. beställningsvaror är ej returätt på, så där måste en ny frakt köpas oavsett 149kr/kolli.

Inom 30 dagar. Annars tillfaller varan oss, dock måste varan ändå betalas pga köpvillkoren.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Om en tvist mellan kund och företag uppstår ang. reklamation etc. och vi ej kommer överens ang ärendet, så kan du kontakta allmänna reklamationsnämnden (ARN) dock kommer vi ej betala ut ersättning eller makulera en ev. faktura innan ärendet är klart. (Vi har dock aldrig under våra 12 år som verksamma blivit kontaktad av ARN.)

13. Reservation & slut i lager

Storumans Blomstergård AB (AlexKaffepanna) reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

Ibland uppstår det att våra leveranören har slut på en vara i lager, trots lagersaldot visar annat,

men vi meddelar alltid kunden vid beställningsvaror mm.

åter detta gäller oftast beställningsvaror, men kan ibland kan det förekomma även i vårt lager.

Om ett köp är genomfört och varan ej längre finns i lager hos våran återförsäljare

så kontaktar vi er samt plockar bort ordern, ev förbetalada ordrar med kort betalas tillbaka inom 3-5 arbetsdagar.

I lager finns det antingen i vårt lager eller vid beställningsvaror att det finns hos leverantören.

pengar betals tillbaka inom 3-7 dagar, samt plockas fakturan bort hos Klarna om du valt det betalsättet.

Vid få tillfällen kan text/bild ej överensstämma pga. av tektiskt fel, att fel bild hamnat vid fel vara, då är det ej ett giltigt köp och vi kontaktar kunden för återbetalning/makulering av order.

Slutsålda ex. som inte kommer tillbaka i lager då makuleras kundens order.

Varior som ex. är trasigt på lager och sista ex. som ej återkommer i lager, makuleras den ordern.

14. REA: Reavaror = ingen returrätt (om ej: trasig vara/fel vara sänd av oss.)

Rea varor har ingen returrätt. Detta är nedsatt pris eftersom varan kan innehålla spår av små produktfel, spår av att dom tex. stått u butik utan fp. mm. Dock är dom aldrig trasig, använd etc. Är "felen" på produkten stora så skriver vi alltid ut det. Produkterna är till för att du som kund ska kunna använda dessa i det dagliga bruket utan konstighet. Är varan helt felfri så skriver vi detta genom tex. Nyskick! Felfri etc. Ring/skriv gärna för mer info om du har funderingar kring ngn. vara.

Är varan trasig i transport, så följs anvisngar för detta.

Demexemplar gäller samma regler som för Reavaror.

REAN gäller endast i webbutiken, ej i vanliga butiken på skolgatan, vill du som kund handla i rean lägg då en order via nätet, antingen för att det ska skickas, eller hämtas i butik.

15. BILDER Vi kan inte garantera att en vara som visas i butiken exakt återger de färger som den har i verkligheten. Hur färgen återges beror på bla. fotografiet, inställningar i din dator mm.

Vill man vara 100% säker på sitt köp så rekomenderar vi att kunden köper varan i en annan live butik där du som konsument kan vara säker på färg/material/nyanser mm. då man i en webhandel aldrig till 100% kan visa hur en produkt ser ut med bara några bilder/text. Är varan en produkt som är tillverkad för att se gammmaldags/med patina mm. skriver vi ut det i produktbeskrivningen om det är markant/lite mer än vanligt.

16.Varor

Granar/konstgjorda växter

Granar från www.HannaKaffepanna.se har en garanti på 2 år på belysningen och 10 år på trädet.

Belysningen är en ledbelysning som all annan led-belysning har en viss brinntid.

Har man granen "på" länge/ofta så tar brinntiden slu fortare, dock gäller ändå garantin på tex. sladden/uttag mm. Beräknad brinntid på ledbelysning vid normal användning under julens veckor är ca 2 år. Granen har 10 års garanti, ej inräknad belysning. Obs bär/små detaljer ska ej förvaras åtkomliga för barn/djur då dom kan utan större kraft dras av/lossna.

Krukväxter/kryddor mm. som säljs ska ej stå i direkt solljus, då kan varan blekas eller ändra färg i vissa fall även formen. Inga av våra konstgjorda växter är gjord för att stå utomhus.

17.Möbler/ småmöbler/ shabby chic/färger & patina

Tänk på att möbler etc. med stil shabby chic eller gammaldags stil är ej tillverkade för att se moderna ut,

små skönhetsfel kan förkomma samt att vissa möbler är tillverkade för att se gammal ut,

därför kan möblerna vara med små defekter/ojämnheter/kvisthål,märken vid ett köp godkänner du som kund detta.

Kryddhyllor, tallrikshyllor,skåp är tillverkad av formpressad återvunnen trämassa och är därför ibland lite avvikande på vissa ställen i form/färg men inte trasigt. Det trä som används är ett återbruk för att spara på miljön. Produkterna är alltid grundmålade 1-2 varv.

Produkter som är grundmålade i beskrivningen är målade endast 1-2 varv,

ibland kan vissa mindre partier ev. lysa igenom med färg från träsommen.

Hyllorna kan målas på fler varv av dig som kund om så önskas, men kan också användas direkt vid ankomst.

Vi tar alltid tillbaka en vara om kunden ej är nöjd (inom 14 dagar from. kunden hämtat ut sin vara) , men skönhetsfel av ovanstående slag får kunden själv returnera varan på egen bekostnad. OBS gäller ej beställningsvaror, dom är alltid bindande köp.

Burkar

Obs våra plåtburkar sänds utan gummiring pga att ringen torkar efter några månader, dock fungerar butiken bra ändå. Glasburkar kan ta någon extra dag att packa om du som kund beställt ett större antal.

Utomlands 

Regarding overseas orders: We do not send furnishings greater than 120cm x50cm. Maximum weight 49 kg. If you still choose to buy furniture, despite this era will orders be canceled and the money is paid back as soon as we can. 

If an item is on backorder that are sent throughout the country without order when all items are in stock. No exceptions are made, all orders are binding.

18. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

Vi levererar till Sverige, Norge, Danmark & Finland (Obs. extra frakt till Norge, Danmark, Finland (500kr) Kunden betalar också ev. tullavgift.

19. kallholmen möbler. Obs. Kallholmens möbler har en leveranstid på ca 4-6 veckor. Alla ordrar är bindande.

English version.

Info. about delivery times. After a final order unpacked your package usually within 1-2 days. The packages sent by DHL Deviations may occur with small packages, they may possibly. mailed depending on size. English version is available at the bottom of this column.   1. General Conditions Stensele Flower Farm AB (Alex Kaffepanna) applies the Consumer Sales Act, which Distance Contracts. In order to carry out an order customer must be of legal age, 18 years, or have parental consent. Customer refers to a natural person. Carefully read our terms for you to feel that you make a secure purchase. 2. Order Order of Stensele Flower Farm AB products can be made by www.AlexKaffepanna.se, email. Incoming orders answered with a written order confirmation via email. If you have not received an order confirmation after the combined orders, please contact us for more info. Order is binding from www.AlexKaffepanna.se Storuman Flower Farm AB (Alex Kaffepanna) reserves the right to refuse a customer purchases even during an ongoing business if the parties otherwise agree. All orders are considered binding. Have you placed an order by mistake, you must contact us immediately! Keep in mind that all orders are binding. Please be sure your order before placing it. When receiving major goods always check the package outside for any dents or holes or the like. along with the shipping company. Damage to the cargo caused by freight company is not Hanna Kaffepanna for. But we always try to help our customers as best we can with the claims and the like. Should an item not be in stock we will contact you and backorder it. When we receive the backordered item, we will send it to you. If you do not wish the backordered product, you can always contact Storumans Flower Farm AB (Hanna Kaffepanna) within 24 hours after you received information about the arrest and the listing of the book. 3. Prices All rates are including Swedish VAT, currently 25%, and given in Swedish kronor. Storuman Flower Farm AB (Alex Kaffepanna) reserves the VAT increases and other price changes we can not control. Fee for shipping and. invoice charges. (Clarified agreement) 4. Payment Invoice You can also choose to act against the bill .. The invoice charges. (This will be clarified payment information to be valid) because you can only pay by invoice by them) ) Online Payment We accept Visa and MasterCard. Card Payment is via an encrypted connection to dibs b

Fågelbur i Ärgad Mässing
Fågelbur i Ärgad Mässing
299 kr
lampa med vit fot
lampa med vit fot
299 kr
Koppställ i metall, vit
Koppställ i metall, vit
395 kr
Vit emaljerad kanna och skål  med svart kant
Vit emaljerad kanna och skål med svart kant
298 kr
hink i metall 34 cm
hink i metall 34 cm
299 kr